Friday, May 18, 2007

My little parrot



7 comments:

Sister Sweden said...

Aaaaron vill ha en papegoja!

Peter said...

Nej, men Emma vill säkert ha träben och en lapp för ögat. Arrr! Prepare to be boarded! =)

Mz B said...

Arrrgh... dead man tell no tale!!

Han kan inte prata än dock... lite illa. Ja vet dock en kille som har sommarjobbat som pirat tillsammans med en norsk papegoja vid namn Alexander. Det e respekt!

Peter said...

Tufft! Jag kan tänka mig att piratande är ett säsongsarbete, ja... undrar vad alla pirater gör under resten av året. Jobbar med snöröjning kanske? Det skulle vara ganska rimligt, eftersom de då är ett självjusterande system. Färre pirater leder till högre global medeltemperatur, då behöver vi inte längre så många snöröjare.

Mz B said...

Jag tror att denna piraten pluggade på vinterhalvåret. Fast det är lite konstigt med pirater som är ingenjörer. Fast det är klart någon måste ju veta hur man programmerar GPSen på båten och så där...

Honey said...

så där gjorde min misse förut också, innan han blev lätt överviktig och inte får plats på en axel längre. numera när han försöker får han stå bakom nacken med framtassarna på min ena axel och baktassarna på den andra. samtidigt kuttrar han som en duva. han har svår identitetskris.

Mz B said...

Aron satt mycket på axeln när han var liten (typ less than 1kg), nu väger han 3kg och började här om dagen att hoppa upp på axeln igen. Det går ganska bra även nu.

Det är roligt med hur olika katter kan spinna. Aron har ett litet ljud för sig där han låter ungefär som han hade en undelat i sin mage...